Ξενοδοχεία και All-Inclusive: η περίπτωση κατοίκων της Ρόδου.
Hotels and All-inclusive: the case of Rhodes’ residents.
Abstract
Η παρούσα ερευνητική εργασία σκοπεύει στη διερεύνηση της συμπεριφοράς, των παραγόντων και των κινήτρων των Ροδιτών τουριστών κατά την επιλογή πακέτων διακοπών all-inclusive. Στόχος αυτής, είναι ο προσδιορισμός των μεταβολών και των εξελίξεων που παρατηρούνται στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών και οι προσδοκίες αυτών ως επακόλουθο του σύγχρονου τρόπου ζωής και των εξελίξεων που καταγράφονται στον τομέα του τουρισμού.
Για την επίτευξη των παραπάνω, η συλλογή δεδομένων πραγματοποιήθηκε μέσω πρωτογενούς και δευτερογενούς έρευνας που αναλύει το εννοιολογικό περιεχόμενο του τουρισμού και συγκεκριμένα του all-inclusive, διερευνά τη συμπεριφορά του τουρίστα-καταναλωτή και την τυπολογία των τουριστών, εντοπίζει τα κριτήρια-κίνητρα με τα οποία επιλέγουν τις διακοπές τους οι κάτοικοι της Ρόδου, αναζητά τους παράγοντες που επηρεάζουν την απόφαση για διακοπές all-inclusive, εμβαθύνει στον εντοπισμό του είδους προορισμού που προτιμούν για διακοπές τύπου all-inclusive και τέλος, ερευνά τις προσδοκίες των Ροδιτών τουριστών από το συγκεκριμένο σύστημα.
Σε ότι αφορά την πρωτογενή έρευνα, το δείγμα αποτέλεσαν οι κάτοικοι της πόλης της Ρόδου με απαραίτητη προϋπόθεση να έχουν συμπληρώσει το 18ο ηλικιακό έτος. Προκειμένου να επιτευχθεί ο σκοπός της εργασίας, πραγματοποιήθηκε πρωτογενής ποσοτική έρευνα χρησιμοποιώντας δομημένο ερωτηματολόγιο με κλειστού τύπου ερωτήσεις.
Ένα από τα σημαντικότερα αποτελέσματα αυτής της έρευνας αφορά τη δημοτικότητα του συστήματος all-inclusive δεδομένου πως η πλειοψηφία όσων ταξιδεύουν, έχει επιλέξει το συγκεκριμένο πακέτο διακοπών, τουλάχιστον μία φορά. Επιπλέον, τα κίνητρα και χαρακτηριστικά που σχετίζονται με οικονομικούς λόγους και διατυπώθηκαν σε πολλαπλές ερωτήσεις, καθιστούν ξεκάθαρη την ανάγκη οικονομικών διακοπών, ανταποκρινόμενες στις επιθυμίες και τις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή.
Τα συμπεράσματα που προέκυψαν από τη συγκεκριμένη έρευνα όπως επίσης οι προτάσεις που διατυπώθηκαν, μπορούν να ληφθούν υπόψη από τους εμπλεκόμενους στον τουριστικό κλάδο φορείς, αυξάνοντας σημαντικά το επίπεδο και την ποιότητα του συστήματος all-inclusive. The present research aims to investigate the behavior, factors and motivations of Rhodian tourists when choosing all-inclusive vacation packages. The purpose of this study is to specify changes and developments noticed in consumer purchasing behavior and their expectations because of modern lifestyles and developments which are recorded in the tourism sector.
To achieve the above, the data collection was carried out through primary and secondary research which presented and analyzed the conceptual content of tourism, specifically the all-inclusive system, investigated tourist-consumer behavior and the typology of tourists, identified the motivational criteria by which the residents of Rhodes Town choose their vacation, looked for the factors that influence the decision for an all-inclusive vacation, in-depth researched and identified the type of destination they prefer for an all-inclusive vacation and finally, investigated the expectations of Rhodian tourists from the all-inclusive system.
As far as the primary research is concerned and the population in question, the residents of Rhodes Town, were selected on the condition that they have reached the age of 18 years, which was a prerequisite. In order to achieve the purpose of this research, a quantitative research methodology was followed using a structured questionnaire with closed-ended questions.
Based on research results, the popularity of the all-inclusive system is clearly proved, given the fact that the majority of travelers of this sample have chosen this vacation package at least once. Moreover, the motivations and characteristics associated with economic reasons which were formulated in multiple questions clearly showed the need for economic vacation, responsive to the wishes and needs of modern Greeks.
The conclusions drawn from this research as well as the proposals made can be taken into account by the stakeholders in the tourism industry, significantly increasing the level and quality of the all-inclusive system.
Collections
The following license files are associated with this item:
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info