Συγκριτική αξιολόγηση της απόκτησης δεξιοτήτων φοιτητών νοσηλευτικής κατά την εκπαίδευσή τους με παραδοσιακά μέσα διδασκαλίας έναντι της χρήσης προπλασμάτων προσομοίωσης.
Comparative evaluation of the acquisition of skills of nursing students during their education with traditional teaching model versus simulation model.
Date
2020-09-29Author
Πουλινάκη, Ιωάννα
Χαλκίδου, Ιωάννα
Χανταμπή, Βασιλική
Poulinaki, Ioanna
Chalkidou, Ioanna
Chantampi, Vasiliki
Metadata
Show full item recordAbstract
Εισαγωγή: Η νοσηλευτική στη τριτοβάθμια εκπαίδευση εξελίσσεται με γρήγορους ρυθμούς στην σημερινή εποχή. Αυτό απαιτεί διεθνώς από τα τριτοβάθμια ιδρύματα εκπαίδευσης την απόκτηση νέων, εξειδικευμένων τεχνολογιών για τον καλύτερο και ταχύτερο τρόπο μετάδοσης των γνώσεων στους φοιτητές, αλλά ταυτόχρονα μια αλλαγή στους τρόπους διδασκαλίας που παρέχουν οι εκπαιδευτικοί. Ένας σύγχρονος τρόπος διδασκαλίας που θα μπορούσαν να χρησιμοποιούν αλλά δεν είναι ευρέως διαδεδομένος είναι η βιωματική εκπαίδευση με την βοήθεια προσομοιωτών. Η εκπαίδευση αυτή, η οποία βασίζεται σε προσομοιωτές είτε χαμηλής είτε υψηλής πιστότητας καταφέρνει να γεφυρώσει το χάσμα που υπάρχει ανάμεσα στην θεωρία και την πράξη.
Σκοπός: Ο σκοπός της έρευνας ήταν να διερευνήσει την αξία της βιωματικής εκπαίδευσης στο πρόγραμμα σπουδών φοιτητών νοσηλευτικής σχετικά με τα παραδοσιακά μέσα διδασκαλίας.
Υλικά και μέθοδος: Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 87 φοιτητές, οι οποίοι παρακολουθούσαν το εργαστήριο της χειρουργικής ΙΙ στο Α.Τ.Ε.Ι (Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο) κατά το Δ’ εξάμηνο του 2019. Οι φοιτητές χωρίστηκαν σε δύο ομάδες ανάλογα με το είδος εκπαίδευσης που έλαβαν (βιωματική, θεωρητική). Μετά από αυτό ακολούθησε μια διαδικασία εξέτασης σε μια συγκεκριμένη δεξιότητα και μέσα από αυτό αξιολογήθηκε η επίδοση τους.
Αποτελέσματα: Οι φοιτητές οι οποίοι έλαβαν εκπαίδευση με την βοήθεια προσομοιωτών παρουσίασαν σημαντικά αυξημένη στατιστική επίδοση στην αξιολόγηση της δεξιότητας έναντι των διδασκομένων με θεωρητική εκπαίδευση (80,9% έναντι 40% αντίστοιχα).
Συμπέρασμα: Η βιωματική εκπαίδευση με τη χρήση προσομοίωσης φαίνεται ότι βελτιώνει το επίπεδο γνώσεων, την αυτοπεποίθηση και την ικανοποίηση των φοιτητών. Introduction: Nowadays nursing is evolving rapidly in higher education institutions. Therefore, higher education institutions are required to implement new, specialized technologies for more efficient and faster ways of transferring this knowledge to students. Meanwhile, a change is highly needed in the forms of learning and teaching by teachers. One modern way of teaching that could be used, but it is not widely used, is experiential training with the help of high fidelity simulators. This kind of teaching, which is based on low or/and high fidelity simulators, manages to bridge the gap between theory and practice.
Purpose: The purpose of this research is to demonstrate the value of experiential education in nursing students' curricular versus the traditional teaching methods.
Method and materials: The study was conducted on 87 students attending the laboratory of surgical nursing II at T.E.I (now Hellenic Mediterranean University) during the 4th semester of 2019. The students were divided into two groups according to the type education received (experiential, theoretical). To continue the study, an evaluation of their performance took place by examining a particular skill of the students.
Results: Students who have been trained with the method of simulators showed a significantly increased statistical performance at their evaluation compared to theoretical students (80.9% vs. 40% respectively).
Conclusion: Experiential training using simulators as a teaching method seems to improve students' level of knowledge, confidence and satisfaction.
Collections
The following license files are associated with this item:
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info