Εμφάνιση απλής εγγραφής

Patients' opinions about the services provided in the Local Health Units of the Municipality of Heraklion Crete: a cross-sectional study.

Στοιχεία Dublin Core

dc.creatorΓαλερού, Στυλιανήel
dc.creatorΚακαβά, Χαϊδεμένηel
dc.creatorΤσάδαρης, Ευάγγελοςel
dc.creatorGalerou, Stylianien
dc.creatorKakava, Chaidemenien
dc.creatorTsadaris, Evangelosen
dc.date.accessioned2020-09-30T11:40:46Z
dc.date.available2020-09-30T11:40:46Z
dc.date.issued2020-09-30
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/9656
dc.description.abstractΠΕΡΙΛΗΨΗ Εισαγωγή: Η Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας αποτελεί την πρώτη επαφή του πολίτη με το Εθνικό Σύστημα Υγείας και λειτουργεί με συγκεκριμένο πληθυσμό ευθύνης. Οι Τοπικές Μονάδες Υγείας υπάγονται ως αποκεντρωμένες μονάδες στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας και παρέχουν δωρεάν υπηρεσίες πρόληψης, οικογενειακής ιατρικής, αγωγής υγείας, περίθαλψης και βελτιώνουν τα επίπεδα παρεχόμενων υπηρεσιών της Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας. Η αξιολόγηση αυτών των παρεχόμενων υπηρεσιών στοχεύει στην καλύτερη εξυπηρέτηση των ασθενών με σκοπό την αύξηση της ικανοποίησης τους. Σκοπός: Ο σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση, αποτύπωση και καταγραφή του βαθμού ικανοποίησης των εξυπηρετούμενων ατόμων από τις παρεχόμενες υπηρεσίες των Τοπικών Μονάδων Υγείας του Δήμου Ηρακλείου Κρήτης. Μεθοδολογία: Πρόκειται για μια συγχρονική μελέτη. Τον πληθυσμό της μελέτης αυτής αποτελούν 222 ασθενείς, από τους οποίους οι 112 επισκέφθηκαν την 1η Τοπική Μονάδα υγείας Ηρακλείου, ενώ οι 110 επισκέφθηκαν την 4η Τοπική Μονάδα Υγείας Ηρακλείου. Για την συλλογή δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν: α) ερωτηματολόγιο δημογραφικών στοιχείων και β) σύνθετο ερωτηματολόγιο EUROPEP, το οποίο εκτιμά την ποιότητα της φροντίδας που έλαβαν οι ασθενείς από τους Γενικούς Ιατρούς και περιλαμβάνει 23 ερωτήσεις τύπου Likert, οι οποίες κατατάσσονται σε 5 διαστάσεις. Αποτελέσματα: Η συνολική αξιολόγηση των ασθενών σύμφωνα με τις 5 διαστάσεις φτάνει το 90,5%. Συγκεκριμένα, στις γυναίκες ήταν 90,7% ενώ στους άνδρες 90,0%. Η συνολική αξιολόγηση στις ηλικιακές ομάδες των <40 και των 66> ήταν 91,2% και 91,4% αντίστοιχα ενώ στην ηλικιακή ομάδα 40-65 ήταν 89,8%. Οι ασθενείς με πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση αξιολόγησαν την ικανοποίηση με 92,2% και 91,8% αντίστοιχα ενώ οι ασθενείς με τριτοβάθμια αξιολόγησαν με 88,5% και με μεταπτυχιακή εκπαίδευση με 88,9%. Τέλος, η συνολική αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων ήταν 88,8%, των ιδιωτικών υπαλλήλων 92,4%, των ελεύθερων επαγγελματιών 90,7% και των ανέργων ή φοιτητών 89,4%. Συμπεράσματα: Η ικανοποίηση των ασθενών από τις 1η & 4η Τοπικές Μονάδες Υγείας ήταν αρκετά υψηλή. Φαίνεται ότι η ηλικία και το μορφωτικό επίπεδο των ασθενών επηρεάζουν την ατομική ικανοποίηση ενώ το φύλο και το είδος απασχόλησης δεν επηρεάζουν αρκετός θετικά ή αρνητικά τα αποτελέσματα της έρευνας.el
dc.description.abstractIntroduction: Primary Health Care is the first contact of the citizen with the National Health System and operates with a specific population of responsibility. The Local Health Units belong to decentralized units in the Primary Health Care and provide free prevention services, family medicine, health care, and improve the levels of services provided by the Primary Health Care. The evaluation of these services aims to better serve patients in order to increase their satisfaction. Purpose: The purpose of this study is to investigate, capture and record the degree of satisfaction of the served individuals from the services provided by the Local Health Units of the Municipality of Heraklion, Crete. Methodology: This is a contemporary study. The population of this study is 222 patients, of which 112 visited the 1st Local Health Unit of Heraklion, while 110 visited the 4th Local Health Unit of Heraklion. For data collection, the following were used: a) demographic questionnaire and b) complex EUROPEP questionnaire, which assesses the quality of care received by patients by General Practitioners and includes 23 Likert questions, which are classified into 5 dimensions. Results: The overall evaluation of patients according to the 5 dimensions reaches 90.5%. Specifically, in women it was 90.7% while in men 90.0%. The overall assessment in the age groups of <40 and 66> was 91.2% and 91.4% respectively while in the age group 40-65 it was 89.8%. Patients with primary and secondary education rated the satisfaction with 92.2% and 91.8% respectively while patients with tertiary education evaluated with 88.5% and with postgraduate education with 88.9%. Finally, the overall assessment of civil servants was 88.8%, of private employees 92.4%, of freelancers 90.7% and of unemployed or students 89.4%. Conclusions: The satisfaction of patients from the 1st & 4th Local Health Units it was quite high. It seems that the age and educational level of the patients affect the individual satisfaction while the gender and the type of employment do not affect the results of the research quite positively or negatively.en
dc.languageΕλληνικάel
dc.languageGreeken
dc.publisherΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (ΣΕΥ), Τμήμα Νοσηλευτικήςel
dc.publisherΗ.Μ.U, School of Health Sciences (SHS), Nursing Dept.en
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.titleΑπόψεις των ασθενών για τις παρεχόμενες υπηρεσίες στις Τοπικές Μονάδες υγείας (ΤΟ.Μ.Υ) του Δήμου Ηρακλείου Κρήτης: μια συγχρονική μελέτη.el
dc.titlePatients' opinions about the services provided in the Local Health Units of the Municipality of Heraklion Crete: a cross-sectional study.en

Στοιχεία healMeta

heal.creatorNameΓαλερού, Στυλιανήel
heal.creatorNameΚακαβά, Χαϊδεμένηel
heal.creatorNameΤσάδαρης, Ευάγγελοςel
heal.creatorNameGalerou, Stylianien
heal.creatorNameKakava, Chaidemenien
heal.creatorNameTsadaris, Evangelosen
heal.publicationDate2020-09-30
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/9656
heal.abstractΠΕΡΙΛΗΨΗ Εισαγωγή: Η Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας αποτελεί την πρώτη επαφή του πολίτη με το Εθνικό Σύστημα Υγείας και λειτουργεί με συγκεκριμένο πληθυσμό ευθύνης. Οι Τοπικές Μονάδες Υγείας υπάγονται ως αποκεντρωμένες μονάδες στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας και παρέχουν δωρεάν υπηρεσίες πρόληψης, οικογενειακής ιατρικής, αγωγής υγείας, περίθαλψης και βελτιώνουν τα επίπεδα παρεχόμενων υπηρεσιών της Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας. Η αξιολόγηση αυτών των παρεχόμενων υπηρεσιών στοχεύει στην καλύτερη εξυπηρέτηση των ασθενών με σκοπό την αύξηση της ικανοποίησης τους. Σκοπός: Ο σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση, αποτύπωση και καταγραφή του βαθμού ικανοποίησης των εξυπηρετούμενων ατόμων από τις παρεχόμενες υπηρεσίες των Τοπικών Μονάδων Υγείας του Δήμου Ηρακλείου Κρήτης. Μεθοδολογία: Πρόκειται για μια συγχρονική μελέτη. Τον πληθυσμό της μελέτης αυτής αποτελούν 222 ασθενείς, από τους οποίους οι 112 επισκέφθηκαν την 1η Τοπική Μονάδα υγείας Ηρακλείου, ενώ οι 110 επισκέφθηκαν την 4η Τοπική Μονάδα Υγείας Ηρακλείου. Για την συλλογή δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν: α) ερωτηματολόγιο δημογραφικών στοιχείων και β) σύνθετο ερωτηματολόγιο EUROPEP, το οποίο εκτιμά την ποιότητα της φροντίδας που έλαβαν οι ασθενείς από τους Γενικούς Ιατρούς και περιλαμβάνει 23 ερωτήσεις τύπου Likert, οι οποίες κατατάσσονται σε 5 διαστάσεις. Αποτελέσματα: Η συνολική αξιολόγηση των ασθενών σύμφωνα με τις 5 διαστάσεις φτάνει το 90,5%. Συγκεκριμένα, στις γυναίκες ήταν 90,7% ενώ στους άνδρες 90,0%. Η συνολική αξιολόγηση στις ηλικιακές ομάδες των <40 και των 66> ήταν 91,2% και 91,4% αντίστοιχα ενώ στην ηλικιακή ομάδα 40-65 ήταν 89,8%. Οι ασθενείς με πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση αξιολόγησαν την ικανοποίηση με 92,2% και 91,8% αντίστοιχα ενώ οι ασθενείς με τριτοβάθμια αξιολόγησαν με 88,5% και με μεταπτυχιακή εκπαίδευση με 88,9%. Τέλος, η συνολική αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων ήταν 88,8%, των ιδιωτικών υπαλλήλων 92,4%, των ελεύθερων επαγγελματιών 90,7% και των ανέργων ή φοιτητών 89,4%. Συμπεράσματα: Η ικανοποίηση των ασθενών από τις 1η & 4η Τοπικές Μονάδες Υγείας ήταν αρκετά υψηλή. Φαίνεται ότι η ηλικία και το μορφωτικό επίπεδο των ασθενών επηρεάζουν την ατομική ικανοποίηση ενώ το φύλο και το είδος απασχόλησης δεν επηρεάζουν αρκετός θετικά ή αρνητικά τα αποτελέσματα της έρευνας.el
heal.abstractIntroduction: Primary Health Care is the first contact of the citizen with the National Health System and operates with a specific population of responsibility. The Local Health Units belong to decentralized units in the Primary Health Care and provide free prevention services, family medicine, health care, and improve the levels of services provided by the Primary Health Care. The evaluation of these services aims to better serve patients in order to increase their satisfaction. Purpose: The purpose of this study is to investigate, capture and record the degree of satisfaction of the served individuals from the services provided by the Local Health Units of the Municipality of Heraklion, Crete. Methodology: This is a contemporary study. The population of this study is 222 patients, of which 112 visited the 1st Local Health Unit of Heraklion, while 110 visited the 4th Local Health Unit of Heraklion. For data collection, the following were used: a) demographic questionnaire and b) complex EUROPEP questionnaire, which assesses the quality of care received by patients by General Practitioners and includes 23 Likert questions, which are classified into 5 dimensions. Results: The overall evaluation of patients according to the 5 dimensions reaches 90.5%. Specifically, in women it was 90.7% while in men 90.0%. The overall assessment in the age groups of <40 and 66> was 91.2% and 91.4% respectively while in the age group 40-65 it was 89.8%. Patients with primary and secondary education rated the satisfaction with 92.2% and 91.8% respectively while patients with tertiary education evaluated with 88.5% and with postgraduate education with 88.9%. Finally, the overall assessment of civil servants was 88.8%, of private employees 92.4%, of freelancers 90.7% and of unemployed or students 89.4%. Conclusions: The satisfaction of patients from the 1st & 4th Local Health Units it was quite high. It seems that the age and educational level of the patients affect the individual satisfaction while the gender and the type of employment do not affect the results of the research quite positively or negatively.en
heal.languageΕλληνικάel
heal.languageGreeken
heal.academicPublisherΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (ΣΕΥ), Τμήμα Νοσηλευτικήςel
heal.academicPublisherΗ.Μ.U, School of Health Sciences (SHS), Nursing Dept.en
heal.titleΑπόψεις των ασθενών για τις παρεχόμενες υπηρεσίες στις Τοπικές Μονάδες υγείας (ΤΟ.Μ.Υ) του Δήμου Ηρακλείου Κρήτης: μια συγχρονική μελέτη.el
heal.titlePatients' opinions about the services provided in the Local Health Units of the Municipality of Heraklion Crete: a cross-sectional study.en
heal.typeΠτυχιακή Εργασίαel
heal.typeBachelor thesisen
heal.keywordπρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, ποιότητα υπηρεσιών, ικανοποίηση, δήμος Ηρακλείουel
heal.keywordprimary health care, quality of services, satisfaction, municipality of Heraklionen
heal.accessfreeel
heal.advisorNameΧριστοδουλάκης, Αντώνιοςel
heal.advisorNameChristodoulakis, Antoniosen
heal.academicPublisherIDΕΛ.ΜΕ.ΠΑ. Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιοel
heal.academicPublisherIDΗ.Μ.U Hellenic Mediterranean University‎en
heal.fullTextAvailabilitytrueel
tcd.distinguishedfalseel
tcd.surveyfalseel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail
Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States