Εμφάνιση απλής εγγραφής

The attitude of cultural visitors towards virtual / augmented reality applications.

Στοιχεία Dublin Core

dc.creatorΚοσμίδου, Παρέσα-Σούλαel
dc.creatorΤσιόλιας, Χρήστοςel
dc.creatorKosmidou, Paresa-Soulaen
dc.creatorTsiolias, Christosen
dc.date.accessioned2020-10-08T08:10:46Z
dc.date.available2020-10-08T08:10:46Z
dc.date.issued2020-10-08
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/9675
dc.description.abstractΗ ανακάλυψη και εξέλιξη των ηλεκτρονικών υπολογιστών, αποτέλεσε έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες, που άλλαξαν άρδην το ρου της ιστορίας, επιτρέποντας αφενός την αναπαράσταση των πληροφοριών, σε ψηφιακή μορφή και αφετέρου, την ευκολότερη αποθήκευση και διαχείριση, τεραστίων όγκων δεδομένων, τόσο σε πολύ μικρό χώρο, όσο και σε πολύ μικρό χρόνο. Η επικρατούσα αντίληψη μέχρι σχετικά πρόσφατα, στον σχεδιασμό της διεπαφής ανθρωπίνου στοιχείου και υπολογιστή σχετιζόταν κυρίως με την δημιουργία συστημάτων, που θα φάνταζαν στον χρήστη τους, ως κάτι το συναρπαστικό, απαραίτητο, ενδιαφέρον και αναντικατάστατο. Η Επαυξημένη Πραγματικότητα αποτελεί μία από τις πιο σύγχρονες προσπάθειες διεπαφής μεταξύ ανθρωπίνου στοιχείου και ηλεκτρονικού υπολογιστή, που έχει τα εχέγγυα αφενός να καταστήσει την διεπαφή αυτή αόρατη και να επιτρέψει την άμεση αλληλεπίδραση με τον πραγματικό κόσμο και αφετέρου, να εκτοξεύσει την ευχρηστία των συστημάτων σε πρωτοφανή για την εποχή επίπεδα. Η Επαυξημένη Πραγματικότητα αποτελεί μια είτε άμεση, είτε έμμεση προβολή του πραγματικού κόσμου, σε πραγματικό χρόνο, στον οποίο έχει πραγματοποιηθεί μία ενίσχυση – επαύξηση, μέσω της προσθήκης εικονικών πληροφοριών, που έχουν παραχθεί από κάποιον ηλεκτρονικό υπολογιστή. Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως στόχο, την αξιολόγηση της άποψης των επισκεπτών πολιτιστικών πόρων για τις εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας. Τα αποτελέσματα της διεξαχθείσας έρευνας, έδειξαν ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των Θεσσαλονικέων επισκεπτών πολιτιστικών πόρων, προτιμά αρχαιολογικούς / ιστορικούς χώρους, αν και υπάρχει και αρκετά μοιρασμένο ενδιαφέρον, για άλλους πολιτιστικούς πόρους. Οι Θεσσαλονικείς επισκέπτες πολιτιστικών πόρων, έχουν την τάση να ενημερώνονται πριν από την επίσκεψη τους σε χώρους πολιτισμού και η ενημέρωσή τους προκύπτει κυρίως από ιστοσελίδες του πολιτιστικού χώρου, από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και από φίλους και γνωστούς. Επίσης, η έρευνα έδειξε ότι αν και είναι εξοικειωμένοι με τις τεχνολογίες εικονικής πραγματικότητας, όσον αφορά τις τεχνολογίες επαυξημένης πραγματικότητας, δεν είναι και τόσο εξοικειωμένοι και μάλιστα δεν τις έχουν ακόμη υιοθετήσει στις πολιτιστικές τους περιηγήσεις. Οι παράγοντες δε που επηρεάζουν τα αποτελέσματα, είναι τόσο το φύλο και η ηλικία, όσο η εκπαίδευση και το εισόδημα. Οι Θεσσαλονικείς επισκέπτες πολιτιστικών πόρων είναι θετικοί στην χρήση εφαρμογών επαυξημένης πραγματικότητας και θεωρούν ότι η χρήση των συγκεκριμένων εφαρμογών είναι ενδιαφέρουσα, σε βαθμό που θα ήθελαν να μάθουν περισσότερα γι’ αυτήν. Θεωρούν, ότι θα πρέπει να χρησιμοποιούνται τέτοιου είδους εφαρμογές εφόσον είναι διαθέσιμες και προτίθενται να τις χρησιμοποιήσουν σε επόμενη επίσκεψή τους. Επίσης, είναι θετικά διακείμενοι αφενός στο να συστήσουν τις εφαρμογές αυτές σε γνωστούς και φίλους και αφετέρου, στο να πειραματιστούν με νέες τεχνολογίες. Τέλος, πιστεύουν ότι σε περίπτωση που υπάρχουν σε ένα χώρο πολιτισμού τέτοιες εφαρμογές διαθέσιμες, θα τις χρησιμοποιούσαν, ενώ αν θα έπρεπε να πληρώσουν γι’ αυτές το μεγαλύτερο ποσοστό κρατά μια ουδέτερη στάση.el
dc.description.abstractThe discovery and the evolution of computers, constituted one of the most important factors, that changed the flow of history, by allowing on one hand the representation of information in digital form and on the other hand, the easier save and management of huge amounts of data, in such a small space, as much as in very little time. The prevailing perception until recently, in the design of human and computer interaction, was related mainly with the creation of systems, that would seem to their user, as something exciting, essential, interesting and unreplaceable. Augmented Reality is one of the most modern tries between human element and computers, that have the guaranties on one hand to make this interaction invisible and to allow the direct interaction with the real world and on the other hand, to launch the easy to use in the systems to an unprecedented level. Augmented Reality constitutes either a direct or indirect projection of the real world, in real time, at which a strengthening and an increment is made, through the addition of virtual information, which are produced from a computer. This present thesis has its primary target, in the evaluation of the attitude of cultural visitors towards augmented reality applications. The results of the conducted research, showed that the highest percentage of cultural visitors leaving in Thessaloniki, prefer archeological / historical places, even though there is a considerably distributed interest, for other cultural resources. The cultural visitors of Thessaloniki, have the tendency to collect information, before their visit to cultural places and their information comes especially from cultural webpages, from social media and from friends and contacts. Furthermore, the research showed that even if they are familiar with virtual reality technology, as for augmented reality technology, they aren’t so familiar and actually they haven’t yet adopted them in their cultural visits. Lastly, the factors that influence the results, are sex, age, education and income. The cultural visitors of Thessaloniki are positive in the use of augmented reality applications and they believe that the use of these particular applications is interesting, in a degree that they would like to learn more about them. They believe that such applications should be used, if they are available and they are willing to use them in their next visits. Furthermore, they are amendable to experiment in new technologies. Lastly, they believe, that in case these applications are available in a cultural place, they would use them, while if they should pay for them, the highest percent keeps a neutral attitude.en
dc.languageΕλληνικάel
dc.languageGreeken
dc.publisherΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ (ΣΕΔΟ), Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και Τουρισμούel
dc.publisherΗ.Μ.U, School of Management and Economic Sciences (SMES), Business Administration and Tourism Dept.en
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.titleΗ άποψη των επισκεπτών πολιτιστικών πόρων για τις εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας.el
dc.titleThe attitude of cultural visitors towards virtual / augmented reality applications.en

Στοιχεία healMeta

heal.creatorNameΚοσμίδου, Παρέσα-Σούλαel
heal.creatorNameΤσιόλιας, Χρήστοςel
heal.creatorNameKosmidou, Paresa-Soulaen
heal.creatorNameTsiolias, Christosen
heal.publicationDate2020-10-08
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/9675
heal.abstractΗ ανακάλυψη και εξέλιξη των ηλεκτρονικών υπολογιστών, αποτέλεσε έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες, που άλλαξαν άρδην το ρου της ιστορίας, επιτρέποντας αφενός την αναπαράσταση των πληροφοριών, σε ψηφιακή μορφή και αφετέρου, την ευκολότερη αποθήκευση και διαχείριση, τεραστίων όγκων δεδομένων, τόσο σε πολύ μικρό χώρο, όσο και σε πολύ μικρό χρόνο. Η επικρατούσα αντίληψη μέχρι σχετικά πρόσφατα, στον σχεδιασμό της διεπαφής ανθρωπίνου στοιχείου και υπολογιστή σχετιζόταν κυρίως με την δημιουργία συστημάτων, που θα φάνταζαν στον χρήστη τους, ως κάτι το συναρπαστικό, απαραίτητο, ενδιαφέρον και αναντικατάστατο. Η Επαυξημένη Πραγματικότητα αποτελεί μία από τις πιο σύγχρονες προσπάθειες διεπαφής μεταξύ ανθρωπίνου στοιχείου και ηλεκτρονικού υπολογιστή, που έχει τα εχέγγυα αφενός να καταστήσει την διεπαφή αυτή αόρατη και να επιτρέψει την άμεση αλληλεπίδραση με τον πραγματικό κόσμο και αφετέρου, να εκτοξεύσει την ευχρηστία των συστημάτων σε πρωτοφανή για την εποχή επίπεδα. Η Επαυξημένη Πραγματικότητα αποτελεί μια είτε άμεση, είτε έμμεση προβολή του πραγματικού κόσμου, σε πραγματικό χρόνο, στον οποίο έχει πραγματοποιηθεί μία ενίσχυση – επαύξηση, μέσω της προσθήκης εικονικών πληροφοριών, που έχουν παραχθεί από κάποιον ηλεκτρονικό υπολογιστή. Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως στόχο, την αξιολόγηση της άποψης των επισκεπτών πολιτιστικών πόρων για τις εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας. Τα αποτελέσματα της διεξαχθείσας έρευνας, έδειξαν ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των Θεσσαλονικέων επισκεπτών πολιτιστικών πόρων, προτιμά αρχαιολογικούς / ιστορικούς χώρους, αν και υπάρχει και αρκετά μοιρασμένο ενδιαφέρον, για άλλους πολιτιστικούς πόρους. Οι Θεσσαλονικείς επισκέπτες πολιτιστικών πόρων, έχουν την τάση να ενημερώνονται πριν από την επίσκεψη τους σε χώρους πολιτισμού και η ενημέρωσή τους προκύπτει κυρίως από ιστοσελίδες του πολιτιστικού χώρου, από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και από φίλους και γνωστούς. Επίσης, η έρευνα έδειξε ότι αν και είναι εξοικειωμένοι με τις τεχνολογίες εικονικής πραγματικότητας, όσον αφορά τις τεχνολογίες επαυξημένης πραγματικότητας, δεν είναι και τόσο εξοικειωμένοι και μάλιστα δεν τις έχουν ακόμη υιοθετήσει στις πολιτιστικές τους περιηγήσεις. Οι παράγοντες δε που επηρεάζουν τα αποτελέσματα, είναι τόσο το φύλο και η ηλικία, όσο η εκπαίδευση και το εισόδημα. Οι Θεσσαλονικείς επισκέπτες πολιτιστικών πόρων είναι θετικοί στην χρήση εφαρμογών επαυξημένης πραγματικότητας και θεωρούν ότι η χρήση των συγκεκριμένων εφαρμογών είναι ενδιαφέρουσα, σε βαθμό που θα ήθελαν να μάθουν περισσότερα γι’ αυτήν. Θεωρούν, ότι θα πρέπει να χρησιμοποιούνται τέτοιου είδους εφαρμογές εφόσον είναι διαθέσιμες και προτίθενται να τις χρησιμοποιήσουν σε επόμενη επίσκεψή τους. Επίσης, είναι θετικά διακείμενοι αφενός στο να συστήσουν τις εφαρμογές αυτές σε γνωστούς και φίλους και αφετέρου, στο να πειραματιστούν με νέες τεχνολογίες. Τέλος, πιστεύουν ότι σε περίπτωση που υπάρχουν σε ένα χώρο πολιτισμού τέτοιες εφαρμογές διαθέσιμες, θα τις χρησιμοποιούσαν, ενώ αν θα έπρεπε να πληρώσουν γι’ αυτές το μεγαλύτερο ποσοστό κρατά μια ουδέτερη στάση.el
heal.abstractThe discovery and the evolution of computers, constituted one of the most important factors, that changed the flow of history, by allowing on one hand the representation of information in digital form and on the other hand, the easier save and management of huge amounts of data, in such a small space, as much as in very little time. The prevailing perception until recently, in the design of human and computer interaction, was related mainly with the creation of systems, that would seem to their user, as something exciting, essential, interesting and unreplaceable. Augmented Reality is one of the most modern tries between human element and computers, that have the guaranties on one hand to make this interaction invisible and to allow the direct interaction with the real world and on the other hand, to launch the easy to use in the systems to an unprecedented level. Augmented Reality constitutes either a direct or indirect projection of the real world, in real time, at which a strengthening and an increment is made, through the addition of virtual information, which are produced from a computer. This present thesis has its primary target, in the evaluation of the attitude of cultural visitors towards augmented reality applications. The results of the conducted research, showed that the highest percentage of cultural visitors leaving in Thessaloniki, prefer archeological / historical places, even though there is a considerably distributed interest, for other cultural resources. The cultural visitors of Thessaloniki, have the tendency to collect information, before their visit to cultural places and their information comes especially from cultural webpages, from social media and from friends and contacts. Furthermore, the research showed that even if they are familiar with virtual reality technology, as for augmented reality technology, they aren’t so familiar and actually they haven’t yet adopted them in their cultural visits. Lastly, the factors that influence the results, are sex, age, education and income. The cultural visitors of Thessaloniki are positive in the use of augmented reality applications and they believe that the use of these particular applications is interesting, in a degree that they would like to learn more about them. They believe that such applications should be used, if they are available and they are willing to use them in their next visits. Furthermore, they are amendable to experiment in new technologies. Lastly, they believe, that in case these applications are available in a cultural place, they would use them, while if they should pay for them, the highest percent keeps a neutral attitude.en
heal.languageΕλληνικάel
heal.languageGreeken
heal.academicPublisherΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ (ΣΕΔΟ), Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και Τουρισμούel
heal.academicPublisherΗ.Μ.U, School of Management and Economic Sciences (SMES), Business Administration and Tourism Dept.en
heal.titleΗ άποψη των επισκεπτών πολιτιστικών πόρων για τις εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας.el
heal.titleThe attitude of cultural visitors towards virtual / augmented reality applications.en
heal.typeΠτυχιακή Εργασίαel
heal.typeBachelor thesisen
heal.keywordεπαυξημένη πραγματικότητα, εικονική πραγματικότητα, πολιτιστικοί πόροιel
heal.keywordaugmented reality, virtual reality, cultural resourcesen
heal.accessfreeel
heal.advisorNameΚουργιαντάκης, Μάρκοςel
heal.advisorNameKourgiantakis, Markosen
heal.academicPublisherIDΕΛ.ΜΕ.ΠΑ. Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιοel
heal.academicPublisherIDΗ.Μ.U Hellenic Mediterranean University‎en
heal.fullTextAvailabilitytrueel
tcd.distinguishedfalseel
tcd.surveyfalseel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail
Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States