Οι σχέσεις των μαθητών πρωτοβάθμιας & δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με τους συμμαθητές και τους δασκάλους τους και πώς αυτές επηρεάζουν την ψυχική υγεία και την ποιότητα ζωής τους.
The relationships of primary school students & secondary education with classmates and their teachers and how they affect her their mental health and quality of life.
Date
2021-03-24Author
Μουρλά, Βασιλική
Νταναβάρα, Αναστασία
Mourla, Vasiliki
Ntanavara, Anastasia
Metadata
Show full item recordAbstract
Η παρούσα πτυχιακή εργασία αποτελεί μέρος της Πανελλήνιας έρευνας για τις συμπεριφορές που συνδέονται με την υγεία των εφήβων μαθητών (Έρευνα HBSC/WHO), από όπου θα αντλήσει τα δεδομένα της και η οποία διεξάγεται για έκτη φορά από την ερευνητική του ΕΠΙΨΥ με επιστημονικά υπεύθυνη την κα Άννα Κοκκέβη. Η έρευνα αυτή στοχεύει στην κατανόηση του τρόπου ζωής των νέων μέσα στο πλαίσιο του συνεχώς μεταβαλλόμενου κοινωνικοοικονομικού περιβάλλοντος στο οποίο ζουν και ευελπιστεί να προσφέρει πολύτιμες οδηγίες για τον σχεδιασμό παρεμβάσεων πρόληψης και παρέμβασης. Η εφηβεία είναι η ηλικιακή περίοδος από τα 11 έως τα 1 8 περίπου έτη και χαρακτηρίζεται από σημαντικές σωματικές και ψυχικές μεταβολές. Στόχος των μεταβολών της εφηβείας είναι η μετάβαση από την παιδική ζωή στην ενηλικίωση. Η παρούσα εργασία χωρίζεται σε δύο μέρη, στο θεωρητικό και το ερευνητικό. Σο πρώτο μέρος γίνεται βιβλιογραφική ανασκόπηση του θέματος και αποτελείται από δύο κεφάλαια. Το πρώτο κεφάλαιο αναφέρεται στα χαρακτηριστικά, τις στάσεις και τα προβλήματα της προεφηβικής και εφηβικής ηλικίας, αλλά και στην ψυχική υγεία και τις ψυχικές διαταραχές που μπορεί να παρουσιαστούν στην ηλικιακή ομάδα των προεφήβων και εφήβων. Στο δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζεται το σχολικό περιβάλλον και πώς αυτό επιδρά στους μαθητές. Αναλύεται ο ρόλος του σχολείου στην κοινωνικοποίηση των μαθητών, οι διαπροσωπικές σχέσεις και η επικοινωνία στην σχολική τάξη μεταξύ των συμμαθητών αλλά και μεταξύ μαθητών και καθηγητών, καθώς και οι παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξη των διαπροσωπικών σχέσεων. Στο δεύτερο μέρος παρουσιάζεται η έρευνα και τα αποτελέσματα που προέκυψαν. This dissertation is part of the Panhellenic research on behaviors related to the health of adolescent students (HBSC / WHO Research), from which it will draw its data and which is conducted for the sixth time by the research of EPIPSY with scientifically responsible Mrs. Anna Kokkevi. This research aims to understand the lifestyle of young people in the context of the everchanging socio-economic environment in which they live and hopes to provide valuable guidance for the design of prevention and intervention interventions. Adolescence is the age period from about 11 to 18 years and is characterized by significant physical and mental changes. The goal of adolescence change is the transition from childhood to adulthood. The present work is divided into two parts, theoretical and research. The first part is a bibliographic review of the topic and consists of two chapters. The first chapter deals with the characteristics, at titudes and problems of pre-adolescence and adolescence, but also with mental health and mental disorders that may occur in the age group of pre -adolescents and adolescents. The second chapter presents the school environment and how it affects students. The role of the school in the socialization of students, interpersonal relationships and communication in the classroom between classmates but also between students and teachers are analyzed, as well as the factors that influence the development of interpers onal relationships The second part presents the research and the results that emerged.
Collections
The following license files are associated with this item:
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info