Design and implementation of 3rd person action RPG game in Unity 3D.
Σχεδιασμός και υλοποίηση 3rd person action RPG παιχνιδιού στην Unity3D.
View/ Open
Date
2021-11-03Author
Beladakis, Georgios
Μπελαδάκης, Γεώργιος
Metadata
Show full item recordAbstract
This dissertation is about the development of a Third-Person Action RPG game by using the game engine Unity3D. In addition, more emphasis is placed on the development of artificial intelligence, using finite state machines that are responsible for the actions that an entity will take based on its conditions at any given time period.
In this game, I have created a 3D world, created entities like NPCs, guards and enemies that are controlled by the finite state machines. Also created animator controllers for the animations of the player and the rest of the entities. Created a simple UI and I developed a dialogue & quests system, stats and items, player’s controllers, and an inventory system.
All things considered; player’s purpose is to discover a fantasy/medieval world through storytelling by completing quests. At the same time, player has the ability to collect items like weapons and consumables that will come in handy when in need and danger. Another key feature is the ability to gain experience by completing quests and killing enemies, to become stronger and be able to cope with the difficulty of the quests. Η πτυχιακή αυτή έχει ως σκοπό την ανάπτυξη ενός Third-Person Action RPG παιχνιδιού χρησιμοποιώντας την παιχνιδομηχανή Unity3D. Επιπροσθέτως έδωσα παραπάνω έμφαση στην ανάπτυξη τεχνητής νοημοσύνης χρησιμοποιώντας finite state machines, τα οποία είναι υπεύθυνα για τις ενέργειες που θα πραγματοποιήσει μια οντότητα με βάση τις συνθήκες της σε οποιαδήποτε χρονική περίοδο. Σε αυτό το παιχνίδι, δημιούργησα έναν τρισδιάστατο κόσμο, δημιούργησα οντότητες όπως NPC, φρουρούς και εχθρούς που ελέγχονται από τα finite state machines. Επίσης δημιούργησα animator controllers για τα animations του παίκτη και των υπόλοιπων οντοτήτων. Δημιούργησα ένα απλό UI και ανέπτυξα ένα σύστημα διαλόγου και για quests, αντικείμενα και στατιστικά, controllers για τον παίκτη και ένα σύστημα για το inventory. Με βάση τα παραπάνω, ο σκοπός του παίκτη είναι να ανακαλύψει έναν φανταστικό/μεσαιωνικό κόσμο μέσω της αφήγησης ολοκληρώνοντας quests. Ταυτόχρονα ο παίκτης έχει την ικανότητα να συλλέγει αντικείμενα όπως όπλα και αναλώσιμα που θα φανούν χρήσιμα όταν υπάρχει ανάγκη και κίνδυνος. Ένα άλλο βασικό χαρακτηριστικό είναι η δυνατότητα απόκτησης εμπειρίας ολοκληρώνοντας αποστολές και σκοτώνοντας εχθρούς, για να γίνεται δυνατότερος και να μπορεί να ανταπεξέρχεται με την δυσκολία των αποστολών.
Collections
The following license files are associated with this item:
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info