Ευαισθητοποίηση παιδιών και εφήβων για κοινωνικά θέματα μέσα από τη δημιουργία ταινιών μικρού μήκους από τους ιδίους: ένα εν δυνάμει δημιουργικό εργαλείο για τη σχολική κοινωνική εργασία.
Raising awareness over social issues in children and teenagers through their involvement in the production of short films: a potentially creative tool for social work at school.
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2022-05-05Συγγραφέας
Κανδύλα, Ολυμπία
Παππά, Αικατερίνη
Kandyla, Olympia
Pappa, Aikaterini
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Στην εποχή μας η κυριαρχία της εικόνας στη σύγχρονη εκπαίδευση και τον πολιτισμό είναι αδιαμφισβήτητη. Επιπλέον η εξοικείωση των παιδιών με την τεχνολογία ανοίγει νέα πεδία προς διερεύνηση κι εκμετάλλευση στο χώρο της εκπαίδευσης. Η σχολική κοινωνική εργασία, που κάνει τα πρώτα της βήματα στα σχολεία Γενικής Εκπαίδευσης στη χώρα μας, ίσως να μπορεί να εκμεταλλευτεί τις σύγχρονες οπτικοακουστικές εφαρμογές για να αποκομίσει μεγαλύτερα οφέλη.
Με την εργασία μας θελήσαμε να διερευνήσουμε συγκεκριμένα τις δυνατότητες που προσφέρει η μέθοδος της συνεργατικής κινηματογράφησης για τη σχολική κοινωνική εργασία. Αρχικά αναστοχαστήκαμε πάνω στις αρχές και τις συνήθεις μεθόδους της σχολικής κοινωνικής εργασίας. Έπειτα εξετάσαμε τη σχέση του σχολείου με τον κινηματογράφο και μελετήσαμε τη βιβλιογραφία (ελληνική και ξένη) γύρω από το συμμετοχικό βίντεο και τα πεδία εφαρμογών του. Στο ερευνητικό πλαίσιο, καταγράψαμε κι αναλύσαμε μαθητικές συνεργατικές ταινίες που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο και πήραμε συνεντεύξεις από επαγγελματίες της εκπαίδευσης που κατέθεσαν την άποψή τους γύρω από το τι έχουν αποκομίσει από αυτή την εμπειρία.
Από όλα τα παραπάνω συμπεράναμε ότι για τη σχολική κοινωνική εργασία, η συνεργατική δημιουργία ταινιών μικρού μήκους είναι ένα εν δυνάμει εργαλείο με πάρα πολλές προοπτικές και οφέλη. Nowadays the dominance of image in modern education and civilization is indisputable. Furthermore, the familiarization of the children with technology opens new fields to be explored and taken advantage of within the educational frame. Social work in school, making its first steps in general education in Greece, could take advantage of modern audiovisual applications in order to gain greater benefits.
The aim of our study is to explore in particular the potential that participatory film making has to offer to social work in schools. At first, we reflected on the principles and common methods of social work in schools. Then we examined the relationship between education and cinema and we studied the literature (foreign and Greek) on the participatory video and its application scope. In our research framework, we wrote down and analyzed some school made collaborative short films from the web and we interviewed some education professionals who expressed their point of view on what they had gained from the experience of participatory video.
From all the above, we concluded that collaborative film making is a potential tool with great perspectives and benefits for social work in school.
Συλλογές
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για την λειτουργία του.
Συνέχεια
Περισσότερες πληροφορίες