Εμφάνιση απλής εγγραφής

Adult education after early school leaving.

Στοιχεία Dublin Core

dc.creatorΚαδιανάκη, Αριστειδούλαel
dc.creatorΚαραγιωργάκη, Κωνσταντίναel
dc.creatorΜπαλαμπανίδου, Ελένηel
dc.creatorΠασχαλίδη, Μαρίναel
dc.creatorKadianaki, Aristeidoulaen
dc.creatorKaragiorgaki, Konstantinaen
dc.creatorBalampanidou, Elenien
dc.creatorPaschalidi, Marinaen
dc.date.accessioned2022-05-16T11:13:21Z
dc.date.available2022-05-16T11:13:21Z
dc.date.issued2022-05-16
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/10274
dc.description.abstractΣκοπός: Σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας ήταν να διερευνηθούν οι απόψεις των ενήλικων ατόμων, 18 ετών και άνω, σε σχέση με τις δυσκολίες που ανέκυψαν στην παιδική ή την εφηβική ηλικία τους και στάθηκαν αφορμή ώστε να εγκαταλείψουν πρόωρα το σχολείο. Καθώς επίσης, τα κίνητρα που ώθησαν τα άτομα αυτά, να επιστρέψουν στον εκπαιδευτικό χώρο στην ενήλικη ζωή, οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν και τα εμπόδια που πρέπει να υπερπηδήσουν μετά την επιστροφή τους στην εκπαίδευση, καθώς και τα οφέλη που αποκομίζουν από αυτή τη συμμετοχή. Μεθοδολογία: Για την παρούσα μελέτη αξιοποιήθηκε η ποσοτική μέθοδος έρευνας, με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου. Η επιλογή του δείγματος έγινε με δειγματοληψία ευκολίας και το δείγμα αποτέλεσαν 223 άτομα άνω των 18 ετών, τα οποία επέστρεψαν στην εκπαίδευση στην ενήλικη ζωή τους, αφού την είχαν εγκαταλείψει πρόωρα. Αποτελέσματα: Οι κυριότερες δυσκολίες που οδήγησαν στην εγκατάλειψη του σχολείου, ήταν οι οικογενειακοί και οικονομικοί λόγοι. Τα πιο ισχυρά κίνητρα για να επανέλθουν στο σχολείο ήταν, με σειρά, η διεύρυνση των γνώσεων, η επαγγελματική εξέλιξη, η βελτίωση του βιογραφικού αλλά και η αύξηση του εισοδήματος. Επίσης, σημαντική αναδείχθηκε και η υποστήριξη τόσο της οικογένειας όσο και των εκπαιδευτικών στη διάρκεια της φοίτησης. Αντίθετα, ως κυρίαρχες δυσκολίες για την παραμονή τους στο σχολικό περιβάλλον, είναι η έλλειψη χρόνου, το άγχος και οι επαγγελματικές υποχρεώσεις. Τέλος, τα οφέλη για την επαναφορά στην εκπαίδευση ήταν πρώτο το ενδιαφέρον για μάθηση/γνώση, δεύτερο η συναισθηματική ικανοποίηση, τρίτο η βελτίωση της επικοινωνιακής ικανότητας, ακολουθεί η επαγγελματική εξέλιξη, η ανάπτυξη κοινωνικών σχέσεων και τέλος η διαφυγή από άλλες καταστάσεις. Συμπεράσματα: Μέσα από την έρευνα αυτή αναδείχθηκε ότι κυρίως, η κοινωνικό–οικονομική καταγωγή αποτέλεσε τροχοπέδη στην παιδική ή εφηβική ηλικία, για την πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου. Παρά ταύτα, όταν ως ενήλικες, αποφασίζουν να επιστρέψουν στη σχολική τάξη, υπάρχουν ισχυρά κίνητρα, με κύριο τη «δίψα» για γνώση, αλλά και την δυνατότητα αναβάθμισης της επαγγελματικής κατάστασης. Επίσης σημαντική αναδείχθηκε, η στήριξη του κοινωνικού δικτύου 5(οικογένεια και εκπαιδευτικοί), που συνέβαλε, τόσο στην ενίσχυση του κινήτρου για την επιστροφή στο σχολείο, όσο και κατά την διάρκεια της φοίτησης, αφού η ενθάρρυνση ήταν καθοριστική στην παραμονή τους σε αυτή. Εν κατακλείδι, αξίζει να σημειώσουμε ότι όταν οι ενήλικοι παραμένουν τελικά στην εκπαίδευση, τα οφέλη που αποκομίζουν είναι ποικίλα και είναι εκείνα που τους αποζημιώνουν γι’ αυτή τους την απόφαση.el
dc.description.abstractAim: The aim of this thesis was to analyze the views of adults, 18 years and older, concerning to the difficulties that arose in their childhood or adolescence and were the reason for leaving school prematurely. More specifically we studied the motivations that impelled theirs return to education in adulthood, the difficulties they face and the obstacles they must overcome after their return, as well as the benefits they derive from this participation. Methodology: For the present report the quantitative research method was used and data were collected through a structured questionnaire. The sample was selected by convenience sampling and consisted of 223 people over 18 years and over, who returned to education in their adult lives, after dropping out from school prematurely Results: Τhe main difficulties that led the participants to drop out of school, were family and financial reasons. Τhe main motivations to return in education as adults, were to broaden their knowledge, reinforce their professional skills, improve their CV and increase their income. The support of the family and the teachers during their studies was very important. The main difficulties cited for their staying in the school environment were the lack of time, stress, and professional obligations. Finally, the benefits of adult education reported were learning / knowledge, emotional satisfaction, improvement of communication skills and professional development. Also, the development of social relations and the escape from other situations. Conclusions: It seems that the socio-economic origin of the participants was one of the main factors related to the early school leaving. One of the strongest motivations that impelled them to return to school as adults was their "thirst" for knowledge, but also the ability to upgrade their professional status. Another equally important conclusion that emerged from this research was the support of the social network (family and teachers) of the individuals, who contributed, both in strengthening their motivation, for their return to school, and in encouraging them to remain and continue their studies. In conclusion, it is really worth it when adults remain in education, the benefits for them vary and they are compensated for this decision.en
dc.languageΕλληνικάel
dc.languageGreeken
dc.publisherΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (ΣΕΥ), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίαςel
dc.publisherΗ.Μ.U, School of Health Sciences (SHS), Social Work Dept.en
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.titleΕκπαίδευση στην ενήλικη ζωή μετά την πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου.el
dc.titleAdult education after early school leaving.en

Στοιχεία healMeta

heal.creatorNameΚαδιανάκη, Αριστειδούλαel
heal.creatorNameΚαραγιωργάκη, Κωνσταντίναel
heal.creatorNameΜπαλαμπανίδου, Ελένηel
heal.creatorNameΠασχαλίδη, Μαρίναel
heal.creatorNameKadianaki, Aristeidoulaen
heal.creatorNameKaragiorgaki, Konstantinaen
heal.creatorNameBalampanidou, Elenien
heal.creatorNamePaschalidi, Marinaen
heal.publicationDate2022-05-16
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/10274
heal.abstractΣκοπός: Σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας ήταν να διερευνηθούν οι απόψεις των ενήλικων ατόμων, 18 ετών και άνω, σε σχέση με τις δυσκολίες που ανέκυψαν στην παιδική ή την εφηβική ηλικία τους και στάθηκαν αφορμή ώστε να εγκαταλείψουν πρόωρα το σχολείο. Καθώς επίσης, τα κίνητρα που ώθησαν τα άτομα αυτά, να επιστρέψουν στον εκπαιδευτικό χώρο στην ενήλικη ζωή, οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν και τα εμπόδια που πρέπει να υπερπηδήσουν μετά την επιστροφή τους στην εκπαίδευση, καθώς και τα οφέλη που αποκομίζουν από αυτή τη συμμετοχή. Μεθοδολογία: Για την παρούσα μελέτη αξιοποιήθηκε η ποσοτική μέθοδος έρευνας, με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου. Η επιλογή του δείγματος έγινε με δειγματοληψία ευκολίας και το δείγμα αποτέλεσαν 223 άτομα άνω των 18 ετών, τα οποία επέστρεψαν στην εκπαίδευση στην ενήλικη ζωή τους, αφού την είχαν εγκαταλείψει πρόωρα. Αποτελέσματα: Οι κυριότερες δυσκολίες που οδήγησαν στην εγκατάλειψη του σχολείου, ήταν οι οικογενειακοί και οικονομικοί λόγοι. Τα πιο ισχυρά κίνητρα για να επανέλθουν στο σχολείο ήταν, με σειρά, η διεύρυνση των γνώσεων, η επαγγελματική εξέλιξη, η βελτίωση του βιογραφικού αλλά και η αύξηση του εισοδήματος. Επίσης, σημαντική αναδείχθηκε και η υποστήριξη τόσο της οικογένειας όσο και των εκπαιδευτικών στη διάρκεια της φοίτησης. Αντίθετα, ως κυρίαρχες δυσκολίες για την παραμονή τους στο σχολικό περιβάλλον, είναι η έλλειψη χρόνου, το άγχος και οι επαγγελματικές υποχρεώσεις. Τέλος, τα οφέλη για την επαναφορά στην εκπαίδευση ήταν πρώτο το ενδιαφέρον για μάθηση/γνώση, δεύτερο η συναισθηματική ικανοποίηση, τρίτο η βελτίωση της επικοινωνιακής ικανότητας, ακολουθεί η επαγγελματική εξέλιξη, η ανάπτυξη κοινωνικών σχέσεων και τέλος η διαφυγή από άλλες καταστάσεις. Συμπεράσματα: Μέσα από την έρευνα αυτή αναδείχθηκε ότι κυρίως, η κοινωνικό–οικονομική καταγωγή αποτέλεσε τροχοπέδη στην παιδική ή εφηβική ηλικία, για την πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου. Παρά ταύτα, όταν ως ενήλικες, αποφασίζουν να επιστρέψουν στη σχολική τάξη, υπάρχουν ισχυρά κίνητρα, με κύριο τη «δίψα» για γνώση, αλλά και την δυνατότητα αναβάθμισης της επαγγελματικής κατάστασης. Επίσης σημαντική αναδείχθηκε, η στήριξη του κοινωνικού δικτύου 5(οικογένεια και εκπαιδευτικοί), που συνέβαλε, τόσο στην ενίσχυση του κινήτρου για την επιστροφή στο σχολείο, όσο και κατά την διάρκεια της φοίτησης, αφού η ενθάρρυνση ήταν καθοριστική στην παραμονή τους σε αυτή. Εν κατακλείδι, αξίζει να σημειώσουμε ότι όταν οι ενήλικοι παραμένουν τελικά στην εκπαίδευση, τα οφέλη που αποκομίζουν είναι ποικίλα και είναι εκείνα που τους αποζημιώνουν γι’ αυτή τους την απόφαση.el
heal.abstractAim: The aim of this thesis was to analyze the views of adults, 18 years and older, concerning to the difficulties that arose in their childhood or adolescence and were the reason for leaving school prematurely. More specifically we studied the motivations that impelled theirs return to education in adulthood, the difficulties they face and the obstacles they must overcome after their return, as well as the benefits they derive from this participation. Methodology: For the present report the quantitative research method was used and data were collected through a structured questionnaire. The sample was selected by convenience sampling and consisted of 223 people over 18 years and over, who returned to education in their adult lives, after dropping out from school prematurely Results: Τhe main difficulties that led the participants to drop out of school, were family and financial reasons. Τhe main motivations to return in education as adults, were to broaden their knowledge, reinforce their professional skills, improve their CV and increase their income. The support of the family and the teachers during their studies was very important. The main difficulties cited for their staying in the school environment were the lack of time, stress, and professional obligations. Finally, the benefits of adult education reported were learning / knowledge, emotional satisfaction, improvement of communication skills and professional development. Also, the development of social relations and the escape from other situations. Conclusions: It seems that the socio-economic origin of the participants was one of the main factors related to the early school leaving. One of the strongest motivations that impelled them to return to school as adults was their "thirst" for knowledge, but also the ability to upgrade their professional status. Another equally important conclusion that emerged from this research was the support of the social network (family and teachers) of the individuals, who contributed, both in strengthening their motivation, for their return to school, and in encouraging them to remain and continue their studies. In conclusion, it is really worth it when adults remain in education, the benefits for them vary and they are compensated for this decision.en
heal.languageΕλληνικάel
heal.languageGreeken
heal.academicPublisherΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (ΣΕΥ), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίαςel
heal.academicPublisherΗ.Μ.U, School of Health Sciences (SHS), Social Work Dept.en
heal.titleΕκπαίδευση στην ενήλικη ζωή μετά την πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου.el
heal.titleAdult education after early school leaving.en
heal.typeΠτυχιακή Εργασίαel
heal.typeBachelor thesisen
heal.keywordεκπαίδευση, ενήλικοςel
heal.keywordeducation, adulten
heal.accessfreeel
heal.advisorNameΚουκούλη, Σοφίαel
heal.advisorNameKoukouli, Sofiaen
heal.academicPublisherIDΕΛ.ΜΕ.ΠΑ. Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιοel
heal.academicPublisherIDΗ.Μ.U Hellenic Mediterranean University‎en
heal.fullTextAvailabilitytrueel
tcd.distinguishedfalseel
tcd.surveyfalseel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail
Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States