Καταγραφή και μελέτη των χαρακτηριστικών κίνησης επιβατικού οχήματος σε κεντρικές αρτηρίες της Αττικής.
Vehicle driving patterns and traffic characteristics in the greater area of a Greek central city.
View/ Open
Date
2023-07-03Author
Τσούρης, Στυλιανός
Tsouris, Stylianos
Metadata
Show full item recordAbstract
Οι εκπομπές ρύπων των οχημάτων καθημερινής χρήσης αποτελούν έναν από τους
κυριότερους παράγοντες περιβαλλοντικής ρύπανσης. Για να καταστεί δυνατό να οριστεί και
να ελεγχθεί ο αντίκτυπος της ανθρώπινης δραστηριότητας στο περιβάλλον, είναι
απαραίτητο να καταγραφούν τα χαρακτηριστικά μεγέθη του φαινομένου. Ένα από τα
σημαντικότερα εργαλεία για την εκτίμηση των εκπεμπόμενων ρύπων από τα μηχανοκίνητα
οχήματα, είναι οι Κύκλοι Οδήγησης.
Σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι η διερεύνηση των πραγματικών συνθηκών
κίνησης των οχημάτων, σε διαδρομές που περιλαμβάνουν στο μεγαλύτερο μέρος τους, τις
κεντρικές λεωφόρους Κηφισίας και Μεσογείων, για τη δημιουργία ενός αντιπροσωπευτικού
προφίλ κίνησης (Κύκλος Οδήγησης).Η μελέτη θα φανερώσει, αφενός τις διαφορές στη
μετάβαση από ένα σημείο σε ένα άλλο μέσω διαφορετικών διαδρομών στην πόλη των
Αθηνών και αφετέρου τις διαφορές από παρόμοιες μελέτες σε άλλες πόλεις. Η καταγραφές
των οδηγικών χαρακτηριστικών γίνονται χρησιμοποιώντας σύγχρονες μεθόδους και
αξιοποιώντας τα δεδομένα της ηλεκτρονικής διαχείρισης των επιβατικών οχημάτων.
Συνεπώς, η εργασία αναπτύσσεται σε δύο βασικά σκέλη, το θεωρητικό και το πειραματικό.
Στο θεωρητικό σκέλος της εργασίας, γίνεται περιγραφή του περιβαλλοντικού προβλήματος,
δηλαδή η ατμοσφαιρική ρύπανση που προκύπτει από την κίνηση των οχημάτων.
Αναλυτικότερα, γίνεται μια περιγραφή των ρύπων, αφού πρώτα ταξινομηθούν ανάλογα με
την προέλευση τους. Στην συνέχεια πραγματοποιείται μία ανασκόπηση των περιορισμών
των εκπεμπόμενων ρύπων που ισχύουν σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα (EURO),
καθώς και προτύπων άλλων ηπείρων, που προορίζονται για τα επιβατικά οχήματα. Εν
συνεχεία, γίνεται αναλυτική περιγραφή των κύκλων οδήγησης. Ο κύκλος οδήγησης, ως ένα
χρήσιμο και κρίσιμο εργαλείο για τον έλεγχο της ατμοσφαιρικής ρύπανσης , εξετάζεται
μέσω μιας βιβλιογραφικής έρευνας, όσον αφορά την πορεία εξέλιξης του με παραδείγματα
ανά τον κόσμο.
Στο πειραματικό σκέλος, αναλύονται όλα τα βήματα που ακολουθούνται κατά την λήψη και
καταγραφή πραγματικών δεδομένων οδήγησης. Η καταγραφή πραγματοποιείται σε
κεντρικές αρτηρίες στην πόλη των Αθηνών, με ένα επιβατικό όχημα συμβατών
προδιαγραφών. Οι μετρήσεις πραγματοποιήθηκαν με την βοήθεια μια συσκευής
διαγνωστικών βλαβών (OBD II) συνδυαστικά με μια εφαρμογή android. Έπειτα,
καταγράφεται η διαδικασία επεξεργασίας δεδομένων με την βοήθεια λογισμικού
σύγχρονης τεχνολογίας, για την εκπόνηση ενός αντιπροσωπευτικού προφίλ ταχύτητας.
Τέλος παρουσιάζονται τα αποτελέσματα που προέκυψαν με τη βοήθεια διαγραμμάτων
καθώς και η σύγκριση με παλαιότερα αποτελέσματα καταγραφής από την ίδια πόλη με
σκοπό την αξιολόγηση του αντιπροσωπευτικού προφίλ ταχύτητας. Pollutant emissions from everyday vehicles are one of the main causes of environmental
pollution. In order to be able to define and control the impact of human activity on the
environment, it is necessary to record the characteristic magnitudes of the phenomenon.
One of the most important tools for estimating emissions from motor vehicles is Driving
Cycles.
The main purpose of the present thesis is to investigate the real traffic conditions in Athens
and to create a representative driving profile (Driving Cycle). Additionally, there is attempted
a comparison with similar studies. Therefore, this study is developed in two parts, the
theoretical and the experimental part.
In the theoretical part, the environmental problem is presented. In more detail, a
description of the pollutants is made, after they are first classified according to their origin.
Secondly, follows a review of emissions restrictions for passenger vehicles, in accordance
with European standards (EURO) and standards from other continents. Then, a detailed
description of the driving cycles is made. The driving cycle is examined through a literature
survey, as a useful and critical tool for controlling air pollution.
In the experimental part, are presented the steps that are followed for data collection and
analysis. The data collection is made in central arteries of Athens (Mesogion and Kifissias)
with a compatible passenger vehicle. The measurements were made with a diagnostic
device (OBD II) in combination with an android application. The data processing was made
with suitable software, in order to be created a representative speed profile.
The results of this research are presented with diagrams. Subsequently, a comparison with
previous results is attempted in order to evaluate the representative speed profile.
Collections
The following license files are associated with this item:
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info