Διεμφυλικότητα: γνώσεις, στάσεις και ετοιμότητα τελειόφοιτων κοινωνικής εργασίας να εργαστούν με τρανς άτομα.
Transgenderism: examining a social work senior students knowledge about, stances towards, and readiness and ability to work with trans people.
Date
2023-09-21Author
Kόντι, Πάμελα
Τσεμεντζή, Αικατερίνη-Μαρία
Konti, Pamela
Tsementzi, Aikaterini-Maria
Metadata
Show full item recordAbstract
Η παρούσα πτυχιακή εργασία εξετάζει την στάση των τελειόφοιτων
κοινωνικής εργασίας προς τα τρανς άτομα και τις γνώσεις και την ετοιμότητα που
θεωρούν ότι διαθέτουν ώστε να εξυπηρετήσουν τρανς άτομα. Στο θεωρητικό μέρος
αναλύονται έννοιες φύλου, το θεσμικό πλαίσιο, σχετικές έρευνες και ο τρόπος ορθής
άσκησης της κοινωνικής εργασίας.
Έγινε ποιοτική έρευνα, το δε δείγμα συλλέχθηκε από τα μέσα κοινωνικής
δικτύωσης και αποτελείται από είκοσι τέσσερεις τελειόφοιτους/ες κοινωνικής
εργασίας.
Κατά τα ερευνητικά ευρήματα, οι συνεντευξιαζόμενοι θεωρούν περιορισμένες
τις γνώσεις τους περί διεμφυλικότητας και προσμετρούν θετικά τη νομοθεσία για την
αναγνώριση επαναπροσδιορισμού φύλου. Τοποθετούνται ως επί το πλείστων θετικά
ως προς δικαίωμα των τρανς ατόμων στην τεκνοθεσία, με κάποιους να εκφράζουν
επιφυλάξεις. Αντιτίθενται στην παθολογικοποίηση της τρανς ταυτότητας, όμως
πολλοί υποστηρίζουν την υποχρεωτικότητα της ψυχιατρικής γνωμάτευσης για
ανήλικους αιτούντες επαναπροσδιορισμό φύλου, παρατηρούν δε πως ένας
κοινωνικός λειτουργός εργαζόμενος με τρανς άτομα πρέπει να δώσει έμφαση στη
διερεύνηση των αναγκών, εστιάζοντας στην ταυτότητα φύλου. Οι συνεντευξιαζόμενοι
φαίνονται να εκτιμούν ότι είναι γενικότερα ανέτοιμοι να έρθουν σε επαφή με τρανς
εξυπηρετούμενους/ες λόγω έλλειψης γνώσεων.
Τέλος, παρατίθενται κριτική των αποτελεσμάτων και προτάσεις για
ουσιαστική εκπαίδευση των κοινωνικών λειτουργών ώστε να εργάζονται
αποτελεσματικά με τρανς άτομα. The present thesis examines the attitude of Social Work senior students
towards trans people, as well as the amount of knowledge and the readiness and
capacity they perceive themselves as having when it comes to working with trans
people. The theoretical part of the thesis analyses concepts of gender, the legal and
institutional context, relevant research and what constitutes correct practice in Social
Work.
Complementing the above, qualitative research took place. The sample was
collected through social media and constituted of a pool of twenty-four Social Work
senior students.
Per the findings of the research, the interviewees consider their knowledge on
issues of transgenderism limited, and count gender reassignment recognition
legislation as a positive evolution. The stance of the interviewees towards the right of
trans people to adopt is largely positive, with some expressing reservations. The
interviewees oppose the pathologization of the trans identity, yet many are in favor of
a mandatory psychological assessment of minors pursuing gender reassignment and
emphasize the necessity for a social worker working with trans people to delve into
their needs, with a focus on gender identity. On balance, the interviewees seem to not
be confident enough to serve trans people, citing limited knowledge.
Finally, the above results are critically examined, and suggestions are put forth
regarding purposeful training of social workers, so that they may work effectively
with trans people.
Collections
The following license files are associated with this item:
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info