Η πρόθεση των καταναλωτών του Ηρακλείου για ηλεκτρονικές αγορές από τα super markets.
Heraklion consumers intention for online grocery shopping.
Abstract
Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως σκοπό την διερεύνηση των προθέσεων των
καταναλωτών του Ηρακλείου Κρήτης σχετικά με τις ηλεκτρονικές αγορές από τα
super markets.
Η διεκπεραίωση της έρευνας βασίστηκε στον συνδυασμό πρωτογενών και
δευτερογενών στοιχείων. Τα πρωτογενή στοιχεία προέκυψαν από έρευνα αγοράς
που πραγματοποιήθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης, με την μέθοδο της επισκόπησης. Ως
εργαλείο, χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις κλειστού τύπου, το
οποίο μοιράστηκε σε 172 μόνιμους κατοίκους της πόλης.
Τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την έρευνα, φανερώνουν τις διαδικτυακές
αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών, αλλά και τις πεποιθήσεις και τις προθέσεις
τους σχετικά με τις ηλεκτρονικές αγορές από τα super markets. The purpose of this thesis is to explore the intentions of Heraklion consumers for
online grocery shopping. The first chapters are based on secondary data and give a
theoretical background on the subject. The following section presents the
methodology and the results of the primary survey, which was conducted in
Heraklion. A questionnaire with closed-ended questions was used as a research tool,
which was answered by 172 residents of the city. The results of the research
revealed the online shopping habits of the participants, but also their beliefs and
intentions regarding online shopping from super markets. The results of the research
can be used from local firms in order to improve their online marketing strategies.
Collections
The following license files are associated with this item:
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info