• A gesture-controlled Serious Game for teaching preschoolers with autism facial emotion recognition.

    Τ.Ε.Ι. Κρήτης, Τεχνολογικών Εφαρμογών (Σ.Τ.Εφ), Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε.
    Συγγραφείς: Χριστινάκη, Ειρήνη
    Επιβλέπων καθηγητής: Βιδάκης, Νικόλαος
    Ημερομηνία δημοσίευσης: 28-08-2013
    Η αναγνώριση των εκφράσεων του προσώπου είναι σημαντική για την αντίληψη των συναισθημάτων και η κατανόηση των συναισθήματα είναι απαραίτητη για την ανθρώπινη επικοινωνία και την κοινωνική αλληλεπίδραση. Έρευνες αναφέρουν ...
  • Ανάγκες και προβλήματα των ατόμων με νοητική υστέρηση. Το παράδειγμα του σωματείου "Ροδαυγή" στο Ηράκλειο.

    Τ.Ε.Ι. Κρήτης, Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Π), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας
    Συγγραφείς: Γαλάνη, Ελευθερία; Σπανού, Ιωάννα; Χατζηδρόσου, Δέσποινα
    Επιβλέπων καθηγητής: Οικονόμου, Αικατερίνη
    Ημερομηνία δημοσίευσης: 13-07-2015
    Η πτυχιακή μας εργασία έχει τίτλο «Ανάγκες και προβλήματα των ατόμων με νοητική υστέρηση. Το παράδειγμα του σωματείου «Ροδαυγή» στο Ηράκλειο». Η νοητική υστέρηση είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια ...
  • Ανάλυση, σχεδίαση και πιλοτική υλοποίηση έως serious games για αυτιστικά παιδιά

    Τ.Ε.Ι. Κρήτης, Τεχνολογικών Εφαρμογών (Σ.Τ.Εφ), Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε.
    Συγγραφείς: Κάββαλου, Μαρία
    Επιβλέπων καθηγητής: Βιδάκης, Νικόλαος
    Ημερομηνία δημοσίευσης: 2016-06-24
    Διαδικτυακή πλατφόρμα για on-line κατασκευή εκπαιδευτικών παιγνίων με 4 κατηγορίες χρηστών: α) ειδικοί ψυχολόγοι β) δάσκαλοι δημοτικού γ) μαθητές και δ) διαχειριστές. Ο ρόλος του καθενός ορίζεται από τα δικαιώματα που του ...
  • Απόψεις και αντιλήψεις των φοιτητών του ΕΛΜΕΠΑ για την επαγγελματική απασχόληση των ατόμων με αυτισμό και ήπια νοητική υστέρηση.

    ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (ΣΕΥ), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας
    Συγγραφείς: Νικολούδη, Αικατερίνη; Τσίντζουρα, Σοφία; Φωτοδήμου, Καλλιρρόη
    Επιβλέπων καθηγητής: Πελεκίδου, Λίνα
    Ημερομηνία δημοσίευσης: 2021-05-21
    Τα άτομα με αυτισμό δεν έχουν πολλές ευκαιρίες επαγγελματικής αποκατάστασης και ένα μεγάλο ποσοστό αυτών δεν καταφέρνει τελικά να εργαστεί, λόγω των αντιλήψεων και των στερεοτύπων που υπάρχουν για την αποδοτικότητά τους, ...
  • Αυτισμός στην παιδική και εφηβική ηλικία, απόψεις γονέων και επαγγελματιών υγείας και πρόνοιας.

    Τ.Ε.Ι. Κρήτης, Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Π), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας
    Συγγραφείς: Γουρνιεζάκη, Αμαλία; Μπαλωμενάκη, Στυλιανή
    Επιβλέπων καθηγητής: Λιμνιάτη, Αικατερίνη
    Ημερομηνία δημοσίευσης: 15-07-2010
    Η πτυχιακή μας εργασία έχει τίτλο «Αυτισμός στην παιδική και εφηβική ηλικία, απόψεις γονέων και επαγγελματιών υγείας και πρόνοιας». Ο αυτισμός πάνω από μισό αιώνα απασχολεί τους επιστήμονες και όσον αφορά τον ορισμό του ...
  • Διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού: απόψεις εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού για την εκπαίδευση των παιδιών και εφήβων στο Νομό Ηρακλείου.

    Τ.Ε.Ι. Κρήτης, Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Π), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας
    Συγγραφείς: Δημητρίου, Ιωάννα; Κόσμου, Άννα; Κυριαζή, Δέσποινα-Βασιλική
    Επιβλέπων καθηγητής: Σαπουνάκη, Αλεξάνδρα
    Ημερομηνία δημοσίευσης: 24-04-2015
    Ο σκοπός της έρευνας μας είναι να διερευνηθούν οι απόψεις των Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, όσον αφορά τις εκπαιδευτικές παρεμβάσεις που πραγματοποιούν οι εν λόγω επαγγελματίες κατά ...
  • Διατροφικές συνήθειες παιδιών με αυτισμό.

    ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (ΣΕΥ), Τμήμα Επιστημών Διατροφής και Διαιτολογίας
    Συγγραφείς: Σταυριανού, Χριστίνα
    Επιβλέπων καθηγητής: Χαρωνιτάκη, Αικατερίνη
    Ημερομηνία δημοσίευσης: 2020-04-10
    Η βιβλιογραφία προτάσσει ότι σε σύγκριση με τα τυπικά αναπτυσσόμενα παιδιά, τα παιδιά με αυτισμό παρουσιάζουν πιο συχνά διατροφικά προβλήματα και διαταραγμένες διατροφικές συμπεριφορές. Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν ...
  • Διατροφική - συμβουλευτική παρέμβαση στις παρακάτω αναπτυξιακές διαταραχές: Σύνδρομο Down, Αυτισμός, Σύνδρομο Asperger και Σύνδρομο Prader-Willi.

    Τ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Τεχνολογίας Γεωπονίας και Τεχνολογίας Τροφίμων (Σ.Τε.Γ.Τε.Τ), Τμήμα Διατροφής και Διαιτολογίας
    Συγγραφείς: Γαλάνη, Μαριάνθη; Καλεσοπούλου, Χρυσάνθη
    Επιβλέπων καθηγητής: Χαρωνιτάκη, Αικατερίνη
    Ημερομηνία δημοσίευσης: 11-09-2015
    Στην συγκεκριμένη εργασία έγινε βιβλιογραφική ανασκόπηση για την συμπεριφορική και διατροφική αντιμετώπιση κάποιων αναπτυξιακών διαταραχών. Οι αναπτυξιακές διαταραχές που αναλύονται είναι ο Αυτισμός, το σύνδρομο Asperger ...
  • Διερεύνηση των δυνατοτήτων και δυσκολιών παιδιών με διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή.

    ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (ΣΕΥ), Τμήμα Νοσηλευτικής
    Συγγραφείς: Αυλωνίτη, Ελένη-Ανδριάνα; Χουλιοπούλου, Δήμητρα
    Επιβλέπων καθηγητής: Ρίκος, Νικόλαος
    Ημερομηνία δημοσίευσης: 2022-01-19
    Εισαγωγή: Η διάγνωση του αυτισμού συνεπάγεται με νέα δεδομένα για την οικογένεια και τα παραδοσιακά πρότυπα ανατροφής. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση των δυνατοτήτων και των δυσκολιών παιδιών με ...
  • Η επίδραση της μουσικοθεραπείας σε άτομα με διαταραχή του αυτιστικού φάσματος.

    ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (ΣΕΥ), Τμήμα Νοσηλευτικής
    Συγγραφείς: Σιγανού, Δέσποινα; Σφακιανάκη, Ελίνα
    Επιβλέπων καθηγητής: Τζαγκαράκης, Χαράλαμπος
    Ημερομηνία δημοσίευσης: 2021-07-22
    Εισαγωγή: Η Διαταραχή του Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) είναι μια δια βίου σοβαρή νευροαναπτυξιακή διαταραχή η οποία παρουσιάζει ανοδική πορεία με την πάροδο των χρόνων. Ωστόσο, μέχρι και σήμερα δεν υπάρχει κάποια θεραπεία ...
  • Η λειτουργία της οικογένειας με παιδιά με αυτισμό και νοητική υστέρηση από την οπτική των μητέρων και η επίδραση της πανδημίας Covid-19 στην οικογενειακή ζωή.

    ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (ΣΕΥ), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας
    Συγγραφείς: Αλεξανδρή, Ευαγγελία-Ραφαηλία; Μυλωνά, Χρυσούλα
    Επιβλέπων καθηγητής: Κουκούλη, Σοφία
    Ημερομηνία δημοσίευσης: 2023-12-07
    Με την παρούσα πτυχιακή εργασία επιχειρείται να διερευνηθεί το πώς λειτουργεί μια οικογένεια με παιδιά που παρουσιάζουν νοητική υστέρηση ή αυτισμό και περαιτέρω να διερευνηθεί ο τρόπος με τον οποίο επηρέασε η πανδημία ...
  • Η προστασία των δικαιωμάτων των ατόμων με νοητική υστέρηση και αυτισμό κατά την πανδημία του Covid-19 και ο ρόλος του κοινωνικού λειτουργού.

    ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (ΣΕΥ), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας
    Συγγραφείς: Κουναλάκη, Στυλιανή; Σιμώνη, Αναστασία; Στραβοδήμου, Χρυσούλα
    Επιβλέπων καθηγητής: Κουτσουράκη, Ελένη
    Ημερομηνία δημοσίευσης: 2022-06-20
    Η παρούσα εργασία μελετά το θέμα της προστασίας των δικαιωμάτων των ατόμων με Νοητική Υστέρηση και αυτισμό κατά την πανδημία του Covid - 19 και τη σημασία που έχει ο ρόλος του κοινωνικού λειτουργού. Η εργασία διαρθρώνεται ...
  • Η συμβολή της παιγνιοθεραπείας σε παιδιά με αυτισμό.

    ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (ΣΕΥ), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας
    Συγγραφείς: Παναγή, Άντρια; Παναγή, Κωνσταντίνα
    Επιβλέπων καθηγητής: Μπαούρδα, Βασιλική
    Ημερομηνία δημοσίευσης: 2022-06-27
    Τα παιδιά που έχουν διαγνωστεί με αυτισμό αντιμετωπίζουν πολλές δυσκολίες όταν συμμετέχουν σε κοινωνικά και συμβολικά παιχνίδια. Ωστόσο, οι δυσκολίες αυτές δεν είναι απαγορευτικές για να παίξουν με πολλούς άλλους διαφορετικούς ...
  • Η χρήση τεχνολογίας/ τεχνολογικών μέσων για την ένταξη παιδιών με διαταραχές του φάσματος του αυτισμού προεφηβικής ηλικίας (3-10 ετών) στο κοινωνικό τους περιβάλλον.

    Τ.Ε.Ι. Κρήτης, Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Π), Τμήμα Νοσηλευτικής
    Συγγραφείς: Ανδριανάκη, Καλλιόπη; Γρηγορίου, Σώτος; Στασινοπούλου, Ευγενία- Βασιλική
    Επιβλέπων καθηγητής: Ρίκος, Νικόλαος
    Ημερομηνία δημοσίευσης: 2018-12-27
    Ο αυτισμός ανήκει στις διάχυτες νευροαναπτυξιακές διαταραχές. Όπως φαίνεται από τα τελευταία επιδημολογικά δεδομένα, τα ποσοστά των νέων περιπτώσεων ολοένα και αυξάνονται, σήμερα υπολογίζεται σε παγκόσμιο επίπεδο ότι πάσχουν ...
  • Ο ρόλος της οικογένειας και του υποστηρικτικού περιβάλλοντος σε παιδιά με αναπτυξιακή διαταραχή.

    ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., Σχολή Επιστημών Υγείας (ΣΕΥ), ΠΜΣ Προηγμένη Κλινική Πρακτική στις Επιστήμες Υγείας
    Συγγραφείς: Βαρδάκης, Ευάγγελος
    Επιβλέπων καθηγητής: Πατελάρου, Ευρυδίκη
    Ημερομηνία δημοσίευσης: 2020-05-08
    Ο ερχομός ενός παιδιού με αυτισμό επηρεάζει την οικογένεια σε διάφορους τομείς και προκαλεί διάφορες αλλαγές. Οι ελλιπείς κοινωνικές υπηρεσίες στήριξης, αλλά και οι αρνητικές στάσεις και προκαταλήψεις επηρεάζουν τους γονείς. ...
  • Οι απόψεις των θεραπευτών για τη λειτουργία της τέχνης ως θεραπευτικό μέσο ατόμων με αυτισμό.

    ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (ΣΕΥ), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας
    Συγγραφείς: Ανδρομιδά, Γεωργία; Ρακάρου, Χριστίνα
    Επιβλέπων καθηγητής: Σηφάκη, Ειρήνη
    Ημερομηνία δημοσίευσης: 2021-07-01
    Η παρούσα πτυχιακή πραγματεύεται τις απόψεις των θεραπευτών (εικαστικών ψυχο-θεραπευτών, μουσικοθεραπευτών, χοροθεραπευτών, δραματοθεραπευτών, θεραπευτών ψυχοδράματος), για τη λειτουργία της τέχνης ως ψυχο-θεραπευτικό μέσο ...
  • Παράγοντες που επηρεάζουν την ψυχική ανθεκτικότητα οικογενειακών φροντιστών ατόμων με νοητική αναπηρία και διαταραχές του αυτιστικού φάσματος και η σχέση της με την υγεία και την ποιότητα ζωής τους.

    ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (ΣΕΥ), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας
    Συγγραφείς: Αμοιρίδου, Μαρία; Καλλιτσουνάκη, Ιωάννα; Καστάρη, Ιωάννα
    Επιβλέπων καθηγητής: Κουκούλη, Σοφία
    Ημερομηνία δημοσίευσης: 2020-09-23
    Σκοπός. Στόχος της παρούσας εργασίας ήταν: α) η μελέτη παραγόντων που σχετίζονται με την ψυχική ανθεκτικότητα των οικογενειακών φροντιστών ατόμων με νοητική αναπηρία ή διαταραχές του αυτιστικού φάσματος, και β) η σχέση της ...
  • Τα διατροφικά προβλήματα παιδιών και εφήβων με αυτισμό.

    ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (ΣΕΥ), Τμήμα Επιστημών Διατροφής και Διαιτολογίας
    Συγγραφείς: Καρούτσου, Θεοδώρα; Πολυχρονάκη, Νικολέτα
    Επιβλέπων καθηγητής: Σφακιανάκη, Ειρήνη
    Ημερομηνία δημοσίευσης: 2021-10-18
    Πολλές έρευνες έχουν αναδείξει ποικίλα προβλήματα στη διατροφή ατόμων με αυτισμό. Η παρούσα εργασία αναφέρεται σε μία έρευνα που διεξήχθη με θέμα «τα διατροφικά προβλήματα παιδιών και εφήβων με αυτισμό». Συντάχθηκαν ...
  • Το κοινωνικό στίγμα για οικογένειες παιδιών με νοητική αναπηρία και διαταραχές αυτιστικού φάσματος.

    ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (ΣΕΥ), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας
    Συγγραφείς: Κανάκη, Στυλιανή; Κοντοπόδη, Αντωνία
    Επιβλέπων καθηγητής: Κουκούλη, Σοφία
    Ημερομηνία δημοσίευσης: 2020-10-26
    Σκοπός. Ο σκοπός της εργασίας ήταν να μελετηθεί το κοινωνικό στίγμα όπως αυτό βιώνεται από τους οικογενειακούς φροντιστές ατόμων με νοητική αναπηρία και διαταραχές αυτιστικού φάσματος, καθώς επίσης και το πώς αυτό επηρεάζει ...
  • Τουρισμός και άτομα με ειδικές ανάγκες. Αγορά-στόχος άτομα με αυτισμό.

    Τ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας (Σ.Δ.Ο), Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων
    Τ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας (Σ.Δ.Ο), Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (Ηράκλειο)
    Συγγραφείς: Σαμιώτη, Μαρία; Καπτσή, Χριστίνα
    Επιβλέπων καθηγητής: Δήμου, Ειρήνη
    Ημερομηνία δημοσίευσης: 20-05-2010
    Στην εργασία αυτή, γίνεται προσπάθεια να μελετηθούν οι τουριστικές ανάγκες των ατόμων με αυτισμό και πώς αυτές διαμορφώνουν το τουριστικό προϊόν που θα τους ικανοποιήσει. Η μελέτη αυτή, πραγματοποιείται στο Ηράκλειο- Κρήτης ...